ro | en
Magazin Irina Schrotter
  • Nominalizare la secțiunea „Arhitectura amenajărilor interioare / amenajări corporate și retail”

Magazin Irina Schrotter

Autori: arh. Anda Zota, arh. Elena (Viziteu) Ionescu, Ruxandra Enache, Theodora Palie

Colaboratori:
Execuție: Bogdan Vlad_Allevoaedificia
Beneficiar: Irina Schrotter
Mobilier: Atelier Vast
Iluminat: Greentek_Lighting
Foto: Vlad Patru

Comentariul autorului

Spațiul evidențiază angajamentul pentru puritate, linii curate și geometrii simple, menținând în același timp o distinctă deschidere către o nouă materialitate. Demonstrând că designul de retail ar trebui să adreseze schimbare și gândire către viitor, magazinul devine un loc atmosferic în care clienții se pot detașa de experiența generală de cumpărături la mall și pot lua contact cu universul interior al brandului. Ca o interacțiune de geometrii elegante și brute, magazinul rămâne în continuare un spațiu centrat și prozaic, lăsând piesele de design să devină element central. Încăperea singulară are un plan simplu și ușor de citit. Spațiul general de 100 mp a fost separat de doi pereți placați cu foi metalice, delimitând un dressing și o zonă de depozitare. Compus din repetiții aparent capricioase de plăci de inox cu dimensiuni proporționate, pereții par bizari și de neatins. Raze de lumină, reflectate și refractate, transformă textura rece într-o oarecare instalație de lumină, de o austeritate irațională.
Împreună cu pereții despărțitori, pardoseala de microciment devine un canvas pentru formele neregulate ale suporturilor pentru haine și pentru biroul cu casierie, care se citește ca o sculptură brută, geometrică. Tencuiala naturală îmbracă pereții într-o textură 3D repetitivă, semănând cu un tapet textil care încălzește arhitectura riguroasă. În contrast cu liniile clare ale designului, două draperii închid spațiile din spatele pereților despărțitori, conturând un dialog bine compus de forme și texturi. Grija generală pentru utilizarea materialelor naturale a reprezentat una dintre direcțiile principale în designul magazinului, demonstrând cum principiile sustenabile nu reprezintă un impediment în amenajarea unui magazin într-un mall.