ro | en
Transformarea birourilor unui lider global al industriei cazinourilor on-line: un joc câștigător!

Transformarea birourilor unui lider global al industriei cazinourilor on-line: un joc câștigător!

Autori: arh. Irina Stoica, arh. Daria Holostencu, arh. stagiar Maria Mota, Brand strategist Toni Bunaiașu
Birou de proiectare: SelfDezign

Colaboratori:
Antreprenor General: Tetris Romania
Management de proiect: JLL
Mobilier standard, custom și soluții acustice: Workspace Studio
Foto: Bela Benedek

Comentariul autorului

De la idei spontane la procese standardizate, munca este astăzi mai variată decât oricând – nu ar trebui ca spațiile de birouri să reflecte această diversitate?

Amenajarea birourilor acestei companii revoluționează spațiul de lucru, oferind angajaților o multitudine de set-up-uri dinamice care le susțin activitățile, le consolidează legăturile colegiale și îi ajută să iși eficientizeze sarcinile. Aceste locuri sunt concepute într-o manieră ce exprimă în mod unic cultura organizației, transformând biroul într-un activ valoros al companiei. Designul pornește de la o înțelegere a experienței umane universale cu scopul de a crea spații de lucru care par intuitive, firești. Conceptul se bazează pe ideea de "living office", un mediu dinamic și flexibil, ce favorizează interacțiunea organică a angajaților și stimulează creativitatea.

Amenajarea are drept fundament cercetări recente care indică 6 tendințe de transformare a spațiul în vederea adăptarii organizațiilor la noile modele de lucru:
1. De la săli de conferințe închise, la zone de întalnire diversificate;
2. De la spații de întălnire supradimensionate la spații atent proporționate;
3. De la posturi de lucru alocate fiecărui angajat la zone de lucru comune;
4. De la intimitate văzută ca un privilegiu la intimitate la cerere;
5. De la coridoare rigid delimitate la spații permeabile ce permit conexiunea;
6. De la zone de relaxare izolate la poli centrali de întâlnire;

Spațiul de 905.78 mp, din clădirea Campus C - Pipera, a fost dezvoltat meticulos pentru a îndeplini fiecare standard al companiei – un lider global al industriei cazinourilor online. Designul urmează o linie modernă, cu o cromatică neutră, în tonuri de gri și bej, evidențiate de accente de roșu și verde, toate aliniate identității de brand Ezugi.

Motivul dominant este punctul roșu, simbol al experiențelor de live dealing. Roșul vibrant reprezintă entuziasmul, curajul și energia pe care își propune să le transmită marca. În spațiul de birouri, punctul roșu marchează zonele de întalnire și colaborare. Aici oamenii formează echipe și mixează idei.

Studiile au identificat 10 moduri frecvente de lucru — variind de la discuții accidentale la creare de conținut — toate sprijinite de 10 tipuri de spații concepute pentru a îmbunătăți experiența angajaților și a satisface nevoile de lucru:
1. Stupul - Un grup de birouri pentru muncă individuală și în echipă.
2. Refugiul - Un mic sanctuar pentru sarcini ce necesită atenție și concentrare.
3. Clubul - O zonă de lucru desemnată unei echipe pe termen lung.
4. Forumul - Un spațiu destinat prezentărilor importante adresate colegilor sau clienților.
5. Punctul de oprire - O zonă rapid accesibilă pentru sarcini scurte.
6. Golful - O zonă compactă din apropierea birourilor individuale ce permite lucrul în echipă pe perioade scurte.
7. Piațeta - Inima vibrantă și dinamică a spațiului, locul în care angajațîi se pot întâlni și pot purta discuții informale.
8. Atelierul - Cadrul ideal pentru grupuri de lucru cu rol de stimulare a ideilor creative.
9. Locul de întâlnire - Spațiu deschis, conceput pentru a sprijini partajarea informațiilor de către un singur vorbitor sau grup de colegi.
10. Punctul de sosire - Spațiu adiacent zonelor de întâlnire, forumurilor sau atelierelor, pentru pregătiri pre-întâlnire și relaxare post-întâlnire.

Astfel, la birou, mobilierul, instrumentele de lucru și modul lor de amplasare, joacă un rol esențial în productivitatea angajaților și facilitează atingerea obiectivelor companiei.
Din acest motiv, spațiul include o multitudine de zone informale pentru relaxare, lucru în echipă și brainstorming. Mobilierul a fost atent ales pentru a se încadra armonios cu decorul general.

Dincolo de piesele de mobilier și obiectele de iluminat standard, am acordat o atenție meticuloasă elementelor decorative care onorează identitatea brandului. Cum? Prin tapeturi cu tematică specifică cazinourilor. Cu placări acustice care replică zaruri sau cărți de joc. Prin accesorii viu colorate care emană căldură, entuziasm, dar și relaxare. Rezultatul? O lume în care 2 elemente aparent antagonice intra în sinergie: jocul și lucrul.