ro | en
Campus școlar

Campus școlar

Autori: arh. Daniel Popescu, mng. proiect Cătălina Popescu, arh. Irina Stinghe, arh. Adela Voinea, arh. Ștefania Simu
Birou de proiectare: Fabrica de Arhitectură

Colaboratori:
Structura: A&A EVO CONSTRUCT – ing. A. Tanislav
Instalații: COM-TID – ing. Mircea Cvașa
Urbanism: URBAN VISION CONSULTING SRL, urb. Cristina Cioacă
Text: arh. Maria Gabriela Degeratu
Beneficiar: Mark Twain International School

Comentariul autorului

Proiectul a fost gândit cu dorința de a oferi un spațiu educațional care să răspundă cerințelor actuale pedagogice și de mediu, un loc unde copiii pot se pot forma intelectual și uman. Ansamblul se dezvoltă într-o configurație de cinci volume riguroase geometric, ce glisează unele față de altele, fragmentând ansamblul și definind curți ce comunică cu restul sitului, lucrând cu mineralul sau cu cadrul natural.
Fiecărui volum îi corespunde un grup de funcțiuni precise: 1. grădiniță și creșă, spații de clasă pentru 2. învățământ primar, 3. gimnazial și 4. liceal, 5. auditoriu și spații pentru administrație, fiecare cu funcțiunile aferente - spații pentru teatru, consiliere, bibliotecă și centru media. Cele cinci corpuri prezintă curți interioare intens plantate pentru a aduce natura în miezul clădirii, precum și terase verzi ce pot găzdui activități diverse. Ansamblul conține spații clar definite pentru a mări capacitatea de concentrare necesară studiului, completate de zone mai laxe, animate, gândite pentru socializare sau flexibile funcțional. Spațiul ansamblului este exclusiv pietonal.
Din punct de vedere energetic, clădirile sunt conformate în funcție de parcursul soarelui pe bolta cerească, fiind urmărite dubla orientare a spațiilor și ventilarea naturală. Proiectul urmărește integrarea în circuitul economic existent, cu impact minim asupra mediului înconjurător: materiale locale - piatră, lemn, precum și în circuitul cultural, propunând colaborări cu actori relevanți ai zonei. Strategia de integrare în mediul natural existent este completată de plantarea de specii locale și de folosirea apei pentru reglarea temperaturii si umidității și pentru stimularea biodiversității. Impactul asupra mediului este redus prin folosirea energiilor alternative.