ro | en
Urmăritorul

Urmăritorul

Autori: arh. Camil Octavian Milincu, arh.Otilia Alexandra Tudoran
Birou de proiectare: Studio Minus

Colaboratori: .
Foto: Camil Milincu, Diana Bilec

Comentariul autorului

Urmăritorul este acea piesă de mobilier pe care nu o poți ignora. El se uită în sufletul privitorului, reflectând fațete ale sinelui acestuia. El este alter ego-ul cu multe sertare secrete, ascunse în spatele unei texturi întunecate pe verticală. Creat inițial ca o comodă misterioasă, Urmăritorul are și patru oglinzi prismatice care reflectă ochii privitorului din fiecare punct în care se află, dând impresia că privitorul este urmărit. Această piesă de mobilier creează un dialog vizual și filozofic cu oricine interacționează cu ea.
Unul dintre lucrurile pe care pandemia de Covid-19 le-a făcut multora a fost să-i facă să reflecteze asupra lor înșiși. Urmăritorul este un recipient pentru alter ego-ul oamenilor, privind constant și obsesiv înapoi. Deoarece imaginea în oglindă trebuie să aibă un suflet, obiectele și ancorele de memorie ale sinelui trecut sunt păstrate în sertarele sale, ascunse în spatele unei texturi verticale întunecate. Această piesă de mobilier creează un dialog vizual și filozofic cu oricine interacționează cu ea. Urmăritorul reprezintă alter ego-ul cuiva și este inspirat de o persoană care descoperă secretele partenerului, relaționându-se cu celălalt aproape ca la sinele său, ca la o imagine în oglindă, păstrând în același timp unele lucruri private ascunse în sertare secrete.Construcția comodei este realizată din lemn masiv. Cadrul din lemn conține unsprezece sertare neidentice, care sunt distribuite neuniform pe toate cele patru laturi ale piesei de mobilier. Toate sertarele sunt diferite si se incadreaza in toata adancimea structurii. Sunt realizate din placaj, pe care a fost aplicată o textură de baghete verticale din lemn (care continuă modelul general vertical), integrând subtil sertarele în design. Mânerele din oțel cositorit indică poziția acestora. Întregul proces de lucru a fost un experiment, deoarece proiectul s-a dezvoltat organic, piesa fiind construită manual de la nivelul construcției până la ultimul detaliu. Au fost și detalii care au trebuit schimbate pe parcurs. Piesa de mobilier respectă cele trei registre corespunzatoare corpului uman: cap-corp-picioare. Credem în ideea de a lucra direct cu materialul și că prin construirea unei piese de mobilier se poate crea și o piesă de artă. Lucrând manual, deciziile de proiectare sunt mult mai asumate la nivel de detaliu. Conceptul general, structura și toate detaliile, inclusiv finisajul, sunt, de asemenea, un rezultat controlat al mai multor încercări.